Рівні навчальних
досягнень |
Бали |
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці) |
I. Початковий |
1 |
Учень
(учениця) сприймає
навчальний матеріал на елементарному рівні, називає
окремий літературний факт або явище. |
2 |
Учень
(учениця) сприймає
навчальний матеріал на елементарному рівні, називає
окремі літературні факти або явища. |
|
3 |
Учень
(учениця) сприймає
навчальний матеріал, відтворює окремий фрагмент твору (з допомогою вчителя). |
|
II. Середній |
4 |
Учень
(учениця) частково
відтворює навчальний матеріал на репродуктивному рівні, дає визначення літературного явища без посилання на
текст. |
5 |
Учень
(учениця) розуміє
навчальний матеріал і з допомогою вчителя знаходить потрібні приклади у
тексті літературного твору. |
|
6 |
Учень
(учениця) розуміє
навчальний матеріал, відтворює значну його частину з допомогою вчителя і
самостійно знаходить приклади у тексті. |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень
(учениця) володіє
матеріалом і навичками аналізу літературного твору за поданим учителем
зразком, наводить окремі власні приклади на підтвердження
певних суджень. |
8 |
Учень
(учениця) володіє
матеріалом та навичками текстуального аналізу художнього твору, під керівництвом учителя виправляє допущені помилки
й добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку. |
|
9 |
Учень
(учениця) володіє
матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні ціліснокомплексного
уявлення про певне літературне явище, під
керівництвом учителя аналізує і виправляє допущені помилки; добирає аргументи на підтвердження висловленого
судження або висновку. |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень
(учениця) добре
володіє матеріалом та навичками ціліснокомплексного аналізу художнього твору,самостійно оцінює окремі літературні явища, знаходить і виправляє допущені помилки, працює із різними джерелами інформації, систематизує дібраний матеріал. |
11 |
Учень
(учениця) на
високому рівні володіє матеріалом, вміннями
і навичками ціліснокомплексного аналізу художнього твору, висловлює
свої думки, самостійно оцінює явища культурного життя,аргументуючи власну позицію щодо них, виявляє
початкові творчі здібності. |
|
12 |
Учень
(учениця) вільно
володіє матеріалом та навичками ціліснокомплексного аналізу літературного
твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до
оригінальних рішень щодо різноманітних навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у
нестандартних ситуаціях, має схильність до літературної творчості. |
Рівні
навчальних досягнень |
Критерії
оцінювання |
|
Початковий |
1 |
Учень
монотонно читає напам’ять лише окремі фрази художнього тексту.
|
2 |
Учень
невиразно читає напам’ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення
твору.
|
|
3 |
Учень
читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю
фактичних мовленнєвих помилок.
|
|
Середній |
4 |
При
читанні напам’ять твору учень допускає значну кількість помилок різного
характеру.
|
5 |
Учень
читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями, порушенням
правил техніки мовлення.
|
|
6 |
Учень
читає напам’ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.
|
|
Достатній |
7 |
При
читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але
виконує його невиразно, монотонно.
|
8 |
Вивчений
напам’ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами.
|
|
9 |
Учень
виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові
неточності.
|
|
Високий |
10 |
Учень
виразно, без помилок та неточностей, декламує твір напам’ять.
|
11 |
Вивчений
напам’ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє
ставлення до прочитаного.
|
|
12 |
Читання
напам’ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності.
Учень виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати і
висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.
|
5 клас
І семестр |
||
Тема: Вступ.
Казки народів світу. |
||
Рівні досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
1-3 |
виразно читає тексти казок; розуміє поняття «автор літературного твору» (на
початковому рівні); учень (учениця) сприймає навчальний
матеріал, відтворює окремий фрагмент твору (з допомогою вчителя). |
Середній |
4-6 |
визначає головну думку
прочитаних казок; переказує тексти казок
(окремі фрагменти й цілісно); висловлює враження та власне
ставлення до подій творів; знає
поняття «фольклор», «прислів’я», «приказка», «загадка», «пісня», розрізняє їх
за будовою і художніми особливостями; |
Достатній |
7-9 |
учень (учениця) володіє матеріалом
та навичками текстуального аналізу художнього твору, під
керівництвом учителя виправляє допущені помилки й добирає аргументи на
підтвердження висловленого судження або висновку. дає характеристику казкових
персонажів, оцінює їхні вчинки, моральні якості; називає основні ознаки
фольклорної і літературної казки, наводить приклади з прочитаних творів; виявляє елементи будови
казок (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги, повтори та ін.); |
Високий |
10-12 |
учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом, вміннями і
навичками ціліснокомплексного аналізу художнього твору, висловлює свої думки,
самостійно оцінює явища культурного життя,аргументуючи власну позицію щодо
них, виявляє початкові творчі здібності. розкриває гуманістичний зміст
казок, моральні цінності, утілені в них; знає визначення понять
«антитеза», «алегорія», вирізняє їх у прочитаних текстах, розкриває значення
антитези й алегорії в казках; розкриває національний колорит народних і літературних казок, окремі засоби його
створення (деталі побуту, національні образи, мовні засоби та ін.); називає відомих збирачів і
авторів казок (Ш. Перро, брати Я. і В. Ґрімм, О. Пушкін та ін.); називає
твори мистецтва, у яких утілені казкові
образи й сюжети (живопис, музика, мультиплікація, кіно тощо); порівнює
українські та зарубіжні народні казки,
установлює в них окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови
та ін.); називає імена
2-3-х українських перекладачів зарубіжних казок розуміє значення художньої літератури в сучасному житті людини й
людства; наводить приклади і розкриває значення (пряме і
переносне) 2-3-х прислів’їв, приказок, загадок, пісень; розкриває зміст фольклорних творів (малих жанрів)
різних народів; установлює подібність прислів’їв, приказок, загадок, пісень різних народів (зокрема з використанням іноземної мови) |
Тема: Природа і людина |
||
Рівні досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
1-3 |
виразно читає і емоційно сприймає
віршовані й прозові твори; |
Середній |
4-6 |
дає визначення термінів
«тема», «ідея», розкриває їх у прочитаних творах, наводить відповідні цитати; визначає ставлення автора до
світу природи, знаходить і коментує відповідні цитати; |
Достатній |
7-9 |
дає визначення понять
«епітет», «метафора», вирізняє їх у прочитаних текстах, установлює роль у
розкритті авторського задуму; виявляє специфіку
літературного пейзажу порівняно з іншими творами мистецтва (живопису,
музики); |
Високий |
10-12 |
установлює зв'язок прочитаних
літературних творів із фольклором на рівні окремих образів, художніх засобів,
жанрових рис (пісня) |
6 клас
І семестр |
||
Тема: Вступ. Міфи
народів світу. |
||
Рівні досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
1-3 |
учень (учениця) сприймає навчальний
матеріал, відтворює окремий фрагмент твору (з допомогою вчителя); виявляє ознаки різних видів мистецтва, своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси |
Середній |
4-6 |
учень
(учениця) розуміє навчальний
матеріал і з допомогою вчителя знаходить потрібні приклади у тексті
літературного твору; наводить 2-3 приклади традиційних і вічних образів (із фольклору, прочитаних літературних
творів, різних видів мистецтва); дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки; називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що
належать до певних груп міфів; розповідає про свої улюблені твори літератури й мистецтва, виявляє їхні специфічні
риси. переказує найвідоміші міфи народів світу, розкриває їхній загальнолюдський
зміст; розуміє (на елементарному рівні) поняття «мотив», співвідносить його з поняттям
«тема» (як часткове й ціле; мотив – реалізація теми); |
Достатній |
7-9 |
учень (учениця) володіє матеріалом та навичками
текстуального аналізу художнього твору, під керівництвом учителя виправляє
допущені помилки й добирає аргументи на підтвердження висловленого судження
або висновку. дає визначення поняття «художній образ», знає його різновиди – «традиційний
образ», «вічний образ»; виявляє специфіку зображення одного й того самого образу в літературі та інших
видах мистецтва; визначає причини появи міфів, особливості міфологічного світосприйняття називає провідні
міфологічні теми (творення світу, діяння героїв та ін.) і мотиви (сонця,
ночі, випробування та ін.), що виявляються у міфах різних народів; характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних
уявлень про світ, виявляє актуальний зміст міфологічних образів; |
Високий |
10-12 |
учень (учениця) на високому рівні володіє
матеріалом, вміннями і навичками ціліснокомплексного аналізу художнього
твору, висловлює свої думки, самостійно оцінює явища культурного
життя,аргументуючи власну позицію щодо них, виявляє початкові творчі здібності.
зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах
народів світу; виявляє схожість давніх міфологічних уявлень українців і міфології інших
народів; розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва (живопис,
музика, театр, кіно, мультиплікація тощо); розповідає про свої улюблені міфи, міфологічних героїв, висловлює власне
ставлення до них. |
Тема: Мудрість
байки. Пригоди і фантастика. |
||
Рівні досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
1-3 |
виразно читає тексти байок; учень (учениця) сприймає навчальний
матеріал, відтворює окремий фрагмент твору (з допомогою вчителя) |
Середній |
4-6 |
учень (учениця) розуміє
навчальний матеріал і з допомогою вчителя знаходить потрібні приклади у
тексті літературного твору; дає визначення жанру «байки», називає її характерні
ознаки, підтверджує прикладами з прочитаних творів; висловлює власні враження, емоції,
почуття, роздуми від прочитаних творів; переказує (стисло) основні події роману «П’ятнадцятирічний
капітан» Ж. Верна (або «Острів скарбів» Р. Л. Стівенсона); визначає ключові моменти сюжету повісті Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»; називає 1-2 твори мистецтва за мотивами
прочитаних творів, висловлює враження від них. |
Достатній |
7-9 |
учень (учениця) володіє матеріалом та навичками текстуального
аналізу художнього твору, під керівництвом учителя виправляє допущені помилки
й добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку. розкриває специфіку художньої структури байки; пояснює мораль байок, визначає її в
прочитаних творах; розуміє поняття «езопова мова», демонструє
на конкретних прикладах особливості езопової мови; зіставляє байки Езопа («Мурашки й Цикада», «Вовк
і Ягня») та І. А. Крилова («Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня»), виявляє
в них схожість і відмінності; розкриває основні теми й проблеми роману Ж. Верна
(або Р.Л. Стівенсона); визначає роль описів природи у творі Ж. Верна
(або Р. Л. Стівенсона); характеризує образ Діка Сенда (або Джима Хокінса), порівнює
його з іншими персонажами, визначає етапи духовного зростання
героя, зміни в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя; знаходить елементи фольклору в повісті Ч.
Діккенса, виявляє їхню роль у тексті; розповідає про зв’язки М. В. Гоголя з Україною
(окремі факти біографії), знає про музеї М. В. Гоголя в Україні
(Гоголеве, Великі Сорочинці); простежує динаміку образу Скруджа, знаходить
у тексті відповідні цитати; висловлює власне ставлення до Скруджа (до зміни
героя і після його внутрішньої зміни); характеризує образи Оксани й Вакули («Ніч перед
Різдвом»); інтерпретує окремі епізоди повісті М. В.
Гоголя; визначає особливості композиції творів; знаходить у творах письменників портрети
персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів; коментує висловлювання українських митців про Ж.
Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя |
Високий |
10-12 |
учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом, вміннями і
навичками ціліснокомплексного аналізу художнього твору, висловлює свої думки,
самостійно оцінює явища культурного життя,аргументуючи власну позицію щодо
них, виявляє початкові творчі здібності; характеризує алегоричні образи байок, виявляє
в них прихований зміст; називає українські байки, у яких знайшли
відображення сюжети й образи байок Езопа; розкриває специфіку художнього втілення сюжетів і
образів байок Езопа та І. А. Крилова у світовому мистецтві (на прикладі
окремих творів образотворчого мистецтва, мультиплікації та ін.). виявляє
національні традиції й звичаї, що знайшли відбиток у повісті М. В. Гоголя
«Ніч перед Різдвом», елементи українського фольклору у творі (традиційні
образи, символи, елементи казки та ін.) |
І тема Билини і
балади ( 10год.)
Високий рівень (10-12б.)
Учень (учениця):
Достатній рівень (7-9б.)
Учень
(учениця) :
Середній рівень (4-6б.)
Учень
(учениця):
Низький рівень(1-3б.)
Учень
(учениця):
Високий рівень ( 10-12 б.)
Учень
(учениця):
Достатній рівень (7-9б.)
Учень
(учениця):
Середній рівень (4-6 б.)
Учень (учениця):
Низький рівень(1-3б.)
Учень (учениця):
Високий рівень ( 10-12 б.)
Учень
(учениця):
Достатній рівень (7-9б.)
Учень
(учениця):
Середній рівень (4-6 б.)
Учень (учениця):
Учень (учениця):
І семестр |
||
Тема: Вступ. Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури . |
||
Рівні досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
1-3 |
виразно читає тексти 4 називає найвідоміші
священні книги людства |
Середній |
4-6 |
учень
(учениця) розуміє навчальний матеріал, відтворює значну його частину з
допомогою вчителя і самостійно знаходить приклади у тексті; розрізняє поняття «культура» і «література»; називає найвідоміші священні книги людства, розуміє їхнє значення для
розвитку світових релігій, культури, мистецтва; переказує окремі міфологічні сюжети (передбачені
програмою); називає найвідоміші
священні книги людства, розуміє їхнє значення для розвитку світових
релігій, культури, мистецтва |
Достатній |
7-9 |
розуміє поняття «літературний процес»; називає основні епохи (періоди) літературного процесу в різних країнах; поняття «літературний
напрям», «літературна течія», розрізняє їх (як ціле та часткове); називає найвідоміші
священні книги людства, розуміє їхнє значення для розвитку світових
релігій, культури, мистецтва; розповідає про походження та побудову Вед, Біблії, Корану; називає основні міфи (їхні різновиди) священних книг – Вед, Біблії, Корану; переказує окремі міфологічні сюжети (передбачені програмою), розкриває їхній
морально-філософський зміст; характеризує міфологічні образи, символи, що трапляються в сюжетах священних книг |
Високий |
10-12 |
дає визначення понять «рід літератури», «епос», «лірика», «драма», називає їхні
характерні ознаки, демонструє прикладами з прочитаних творів; виявляє гуманістичні цінності, утілені у священних книгах людства; пояснює окремі вислови зі священних книг; порівнює священні книги людства як пам’ятки культури – Біблію і Коран, виявляє
схожість і відмінності між ними; називає 1-2 твори українських і зарубіжних письменників, які зверталися до
образів, сюжетів, мотивів священних книг; розкриває особливості відображення сюжетів і образів священних книг у творах
світового мистецтва – живопис, музика, кіно та ін. (1-2 твори за вибором); називає визначні пам’ятки християнства та ісламу в Україні й за кордоном, виявляє
в них особливості культури, утілення ідей, сюжетів і образів священних книг |
Тема: Античність |
||
Рівні досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
1-3 |
виразно читає тексти творів, знає
авторів |
Середній |
4-6 |
називає основні цикли
давньогрецьких міфів (троянський, фіванський, про аргонавтів), їхні ключові
міфологічні образи і сюжети; переказує та інтерпретує сюжети троянських міфів, передбачених програмою; розповідає про основні факти життя і творчості митців; знає визначення понять «героїчний епос», «елегія», «ода», «трагедія», їхні
характерні ознаки, які виявляє у прочитаних текстах; називає імена відомих українських перекладачів творів античності |
Достатній |
7-9 |
знає загальні особливості розвитку античної літератури; називає видатних представників античної літератури, їхній внесок в історію
світової культури; характеризує центральні міфологічні образи й символи троянського циклу; знає визначення поняття «віршовий розмір», виявляє гекзаметр і
пентаметр у прочитаних творах; аналізує вірші поетів з акцентом на розкриття античних ідеалів, авторської
позиції; характеризує образи Ахілла, Гектора («Іліада» Гомера), Прометея («Прометей закутий»
Есхіла), Енея («Енеїда» Вергілія); |
Високий |
10-12 |
розкриває концепцію людини і світу в античній літературі та її втілення у
прочитаних творах; розкриває специфіку втілення міфологічних образів і сюжетів у творах античних
авторів;знає загальні особливості розвитку лірики, епосу і драми в
добу античності; розкриває художні конфлікти в прочитаних творах установлює схожість і відмінності міфологічних образів та їхнім утіленням у
літературних творах (на прикладі прочитаних текстів); розкриває специфіку втілення вічних образів античності в
зарубіжній і українській літературі, у творах світового мистецтва (на
прикладі 1-2 творів за вибором); висловлює судження про їхній внесок у розвиток української культури, прилученні українства
до світових вершин |
Тема: Середньовіччя |
||
Рівні досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
1-3 |
називає видатних представників середньовічної літератури Заходу і Сходу; виразно читає тексти творів |
Середній |
4-6 |
називає видатних представників середньовічної літератури Заходу і Сходу, визначає
їхній внесок у розвиток світової культури; розповідає про основні віхи життя й творчості письменників (твори яких передбачені
для текстуального вивчення), про їхню роль у розвитку національних літератур;
знає українських перекладачів середньовічних творів |
Достатній |
7-9 |
знає і пояснює
хронологічні межі доби Середньовіччя, основні ознаки й тенденції розвитку
середньовічних літератур Заходу і Сходу; знає ключові періоди й жанри середньовічної літератури на Заході та Сході; дає визначення жанрів «героїчний епос» (середньовічний), «рубаї», «сонет», виділяє
їхні жанрові ознаки у прочитаних творах; виявляє основні теми й мотиви в ліриці митців; характеризує образ ліричного героя у текстах, рекомендованих програмою; знає історичну основу «Пісні про Роланда» та особливості її художнього
втілення у творі; характеризує образи персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд, Карл, Ганелон), визначає
засоби їхнього художнього зображення (на прикладі уривків із тексту); висловлює власне ставлення до персонажів та їхніх вчинків; виявляє риси фольклору в «Пісні про Роланда»: символи, повтори, постійні
епітети, метафори тощо (на прикладі уривків із тексту за вибором учня); зіставляє образи ліричних героїв у східній поезії (Лі Бо, Ду Фу, Омар Хайям) |
Високий |
10-12 |
показує вплив релігії, філософії на художню літературу на прикладі прочитаних
текстів; характеризує історичний і культурний контекст розвитку середньовічних літератур; визначає символи та їхній прихований зміст у творах поетів; переказує, аналізує й інтерпретує окремі частини (епізоди) «Пісні про Роланда»; порівнює художні образи персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд – Ганелон,
Карл – Ганелон); виявляє актуальний зміст середньовічних творів, вічність порушених у них
проблем; виявляє особливості художньої мови творів митців (в українських перекладах) |
9 клас
І тема Просвітництво
( 9год.)
Високий рівень (10-12б.)
Учень (учениця):
Достатній рівень (7-9б.)
Учень
(учениця) :
Середній рівень (4-6б.)
Учень
(учениця):
Низький рівень(1-3б.)
Учень
(учениця):
Високий рівень ( 10-12 б.)
Учень
(учениця):
Достатній рівень (7-9б.)
Учень
(учениця):
Середній рівень (4-6 б.)
Учень (учениця):
Низький рівень(1-3б.)
Учень (учениця):
Комментарии
Отправить комментарий