Рівні навчальних досягнень та їх узагальнені ознаки |
Бали |
Характеристики навчальних досягнень |
Початковий ✓ Знання: Називає Відтворює ✓ Уміння: Відтворює елементи |
1 |
Учень (учениця) за
допомогою вчителя називає окремі факти і уявлення програмового матеріалу; потребує
постійної активізації та контролю |
2 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя
та з використанням підручника, наочності називає окремі факти, характеризує
окремі уявлення програмового матеріалу; за керівництвом і повною допомогою
вчителя відтворює окремі дії здоров’язбережувальних навичок, копіює їх; потребує активізації та
контролю |
|
3 |
Учень (учениця) користуючись
підручником, наочністю називає окремі факти, уявлення, відтворює їх зміст, але
не розкриває їх сутності; за безпосередньою допомогою вчителя відтворює
окремі дії здоров’язбережувальних навичок; потребує активізації та контролю |
|
Середній
✓ Знання: Називає Відтворює Пояснює
✓ Уміння: Відтворює Частково застосовує
✓ Мотивація: Позитивні ставлення
✓ Реальна поведінка: Частково здоровя’язбе режувальна |
4 |
Учень (учениця) з використанням
підручника і наочності фрагментарно називає і відтворює уявлення та
елементарні поняття; за незначної допомоги вчителя відтворює за зразком
окремі дії здоров’язбережувальних навичок; виявляє ознаки позитивного
ставлення до здоров’я і безпеки в окремих ситуаціях; епізодично виконує окремі правила здорового
способу життя; потребує стимулювання вчителя |
5 |
Учень (учениця) з використанням
підручника і наочності відтворює уявлення та елементарні поняття; за
допомогою вчителя частково пояснює свою відповідь; за зразком самостійно
відтворює окремі дії здоров’язбережувальних навичок; виявляє позитивне
ставлення до здоров’я і безпеки; дотримується окремих правил здорового
способу життя; потребує стимулювання вчителя |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно відтворює
уявлення і поняття, за незначної допомоги вчителя розкриває їх сутність; за
підтримки вчителя називає правила поведінки у стандартних ситуаціях; за
допомогою вчителя у стандартних ситуаціях відтворює здоров’язбережувальні
навички; виявляє позитивне ставлення до здоров’я і безпеки; несистематично
дотримується основних правил здорового способу життя; потребує стимулювання
вчителя |
|
Достатній ✓ Знання: Називає Пояснює Аналізує ✓ Уміння: Відтворює Застосовує |
7 |
Учень (учениця) за незначної допомоги
вчителя відтворює знання в програмовому обсязі, пояснює
сутність уявлень і понять; за допомогою вчителя аналізує ситуації, передбачені
програмою; за допомогою вчителя застосовує здоров’язбережувальні уміння і
навчики за аналогією у стандартній ситуації; за спонукою вчителя висловлює
оцінні судження про стан власного здоров’я і власну поведінку в ситуаціях, передбачених
програмою; дотримується основ них правил здорового способу життя |
✓ Мотивація: Позитивні ставлення Позитивні наміри ✓ Реальна поведінка: Здоров’язбе режувальна |
8 |
Учень (учениця) самостійно відтворює
програмовий зміст матеріалу, пояснює відповіді прикладами з підручника; за
допомогою вчителя аналізує ситуації, передбачені програмою, встановлює
причиновонаслідкові зв’язки між складовими здоров’я та природними і
соціальними чиниками; за незначної допомоги вчителя застосовує
здоров’язбережувальні уміння і навички у стандартних ситуаціях; висловлює
оцінні судження про стан власного здоров’я і власну поведінку в ситуаціях, передбачених
програмою; дотримується основних
правил здорового способу життя |
9 |
Учень (учениця) самостійно
відтворює програмовий матеріал, аргументовано пояснює його на прикладах з
підручника та власного досвіду; аналізує причиновонаслідкові зв’язки на
програмовому змісті матеріалу; самостійно застосовує здоров’язбережувальні
уміння і навички у стандартних ситуаціях; виявляє позитивні наміри щодо
власного здоров’я і власної поведінки в ситуаціях, передбачених програмою; дотримується
правил здорового способу життя |
|
Високий
✓ Знання: Називає Пояснює Аналізує Оцінює
✓ Уміння: Відтворює Застосовує Розвиває
✓ Мотивація: Позитивні ставлення Позитивні наміри Рішучість
✓ Реальна поведінка: Здоров’язбережувальна Адвокаційна |
10 |
Учень (учениця) самостійно
відтворює зміст навчального матеріалу, аргументовано пояснює свої відповіді
на прикладах із життя; за незначної допомоги вчителя аналізує нестандартні
ситуації, встановлює причиннонаслідкові зв’язки, робить висновки; за
підтримки вчителя оцінює різну інформацію щодо здоров’я і безпеки, несистематично
користується додатковими джерелами інформації за окремими темами; за
незначної допомоги вчителя застосовує здоров’язбережувальні уміння і навички
в нестандартних ситуаціях; виявляє позитивні наміри щодо власного здоров’я і
власної поведінки в нестандарних ситуаціях; дотримується правил здорового
способу життя |
11 |
Учень (учениця) оперує
програмовим матеріалом, пояснює, аналізує й оцінює значимість набутих знань
для власного здоров’я; аналізує нестандартні ситуації, встановлює причиннонаслідкові
зв’язки, робить висновки, пропонує варіанти обґрунтованих рішень; оцінює
різну інформацію щодо здоров’я і безпеки, користується додатковими джерелами
інформації; самостійно застосовує здоров’язбережувальні уміння і навички в
нестандартних ситуаціях; виявляє наполегливість і рішучість щодо власного
здоров’я і власної поведінки в нестандартних ситуаціях; дотримується правил
здорового способу життя, переконує інших вести здоровий спосіб життя |
|
12 |
Учень (учениця) оперує програмовим
матеріалом, пояснює, аналізує й оцінює значимість набутих знань для власного
здоров’я і для здоров’я інших; аналізує нестандартні ситуації, встановлює
причиннонаслідкові зв’язки між складовими здоров’я та його чинниками, робить
висновки, узагальнення, самостійно приймає обгрунтовані рішення; оцінює різну
інформацію щодо здоров’я і безпеки, поширює інформацію, отриману з додаткових
джерел; застосовує здоров’язбережувальні уміння і навички в нестандартних
ситуаціях з елементами творчості; виявляє наполегливість і рішучість щодо
власного здоров’я та здоров’я інших, власної поведінки та поведінки інших у
нестандартних ситуаціях; дотримується правил здорового способу життя, залучає
інших до здорового способу життя |
Предмет «Основи здоров’я» має головну мету – розвивати в учнів здоров’язбережувальну компетентність: набувати знань про здоров’я і безпеку, розвивати навички безпечної поведінки для життя і здоров’я, набувати досвіду здорового і безпечного способу життя, формувати в учнів ціннісне ставлення до власного життя і здоров’я. Тому при оцінюванні навчальних досягнень учнів необхідно враховувати володіння ними здоро’язбережувальними компетенціями, що виражаються у дієвості знань, умінь і навичок, мотивацій до здорового і безпечного способу життя та його дотримання. В основу оцінювання навчальних досягнень учнів покладено об’єкти і характеристики навчальних досягнень учнів, які адекватно відображають рівень оволодіння ними здоров’язбережувальними компетенціями. Їх перелік наведено у таблиці. Об’єкт оцінювання Характеристики навчальних досягнень 1. Знання Називає (елементи, складові, принципи, предмети, явища щодо здоров’я і безпеки, способи здоров’язбережувальної діяьності ) Пояснює (дета
Комментарии
Отправить комментарий